Ve snaze pokrýt také oblast poradenství zřídila charita v Olomouci, Opavě a Blansku telefonní linky pomoci.

V Olomouci na čísle 0800/189818 fungovala 24 hodin denně. Poskytovala psychologické a sociálně právní poradenství a informace, zajišťovala kontakty na ostatní poradny a na povodňové asistenty. Tato linka fungovala od října 1997 do konce roku 2000. V průběhu roku 1999 se transformovala do klasické linky důvěry. Finančně ji pomohli zajistit kromě dotací z Konta ČKCH – Povodeň (1 300 000,– Kč) i zahraniční partneři (německá katolická nadace Renovabis 508 545,– Kč, holandská nadace Stichting Katholieke Noden, dnes Civilia 1 356 640,– Kč a česká Nadace Divoké husy 15 208,– Kč).
V následující tabulce uvádíme přehled hovorů na lince po povodni (tab_linka.pdf)

V lednu uspořádala Linka pomoci - Povodeň v prostorách Vyšší odborné školy sociální Caritas konferenci O komunikaci při katastrofách.